نامگذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابه نیشابور به نام «سیدالشهدای خدمت» انفجار مین در ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (یکم خرداد ۱۴۰۳) زلزله قدرتمند اندونزی را لرزاند (یکم خرداد ۱۴۰۳) طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان آسیب‌هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند تا زنده هستید، تکلیفتان را برای اهدای‌عضو مشخص کنید دستگیری اعضای باند گروگان‌گیری اتباع خارجی در تهران ۱۰ راهکار برای به حداکثر رساندن کالری‌سوزی در ۳۰ دقیقه خوراکی‌های سالمی که می‌توانید جایگزین نان کنید
سرخط خبرها

راز خاموشی‌های ناگهانی در برخی مناطق مشهد مشخص شد

  • کد خبر: ۱۸۴۹۰۳
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
راز خاموشی‌های ناگهانی در برخی مناطق مشهد مشخص شد
دستگیری سارق سابقه‌داری که با خسارت به شبکه توزیع برق خانگی در تعدادی از محلات، بساط افیونی‌اش را گرم می‌کرد.

محمدحسن سیرجانی - چندی قبل گزارش‌های مکرر قطع برق در مناطقی از مشهد در حالی به شرکت برق اعلام شد که با حضور کارشناسان در محل مشخص شد که پای سارق یا سارقان کابل در میان است. متهمانی که با سرقت این سیم و کابل‌ها نه‌تن‌ها بخش‌هایی از شهر را به خاموشی فروبرده‌اند، بلکه موجب بروز خسارت‌های مهمی به شهروندان و شبکه سراسری برق شده‌اند.

پیگیری این موضوع مهم ادامه داشت و سارق یا سارقان پرونده نیز دست از سرقت‌های پی‌در‌پی خود نمی‌کشیدند. با دستور مقام قضایی کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی مشهد وارد عمل شده تا پرده از راز این سرقت‌های خاموش بردارند.

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح جزئیات این پرونده گفت: در پی گزارش سرقت‌های سیم و کابل برق در محدوده شهرک شهید رجایی، شهرک شهید باهنر و قطعی مکرر خطوط انتقال نیرو، پیگیری موضوع به‌طور ویژه در دستورکار مأموران انتظامی مشهد قرار گرفت.

سرهنگ احمد نگهبان بیان کرد: کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی مشهد با انجام تحقیقات میدانی گسترده در محل‌های مورد دستبرد و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته چند خانه و مغازه، متهم اصلی این پرونده را چهره‌زنی کردند.

کارآگاهان پلیس با استفاده از سرنخ به‌دست‌آمده و با استفاده از فهرست مجرمان سابقه‌دار به اطلاعات تازه‌تری دست یافتند که نشان می‌داد سارق از متهمان سابقه‌داری است که پیش‌تر نیز به‌دلیل سرقت سیم و کابل دستگیر و راهی زندان شده است.

این مقام ارشد انتظامی مشهد افزود: گروه رسیدگی‌کننده پرونده پس از چند شبانه‌روز کنترل نامحسوس و اطمینان از دست‌داشتن این متهم سابقه‌دار در سرقت‌های سریالی کابل‌های برق با کسب مجوز‌های قضایی، او را در محدوده خیابان صاحب‌الزمان (عج) دستگیر کرد. مأموران انتظامی در بازرسی از مخفیگاه این سارق سابقه‌دار مقدار زیادی کابل برق و دیگر لوازم مسروقه را کشف و توقیف کردند.

سرهنگ نگهبان ادامه داد: متهم که مردی چهل‌ساله است در اعترافاتش به کارآگاهان پلیس گفته است که این سرقت‌ها را برای خرج مواد مخدر مصرفی‌اش انجام داده است. در بررسی تحقیقات بعدی این پرونده نیز مشخص شد که شرکت توزیع برق مشهد حدود چهار ماه قبل به‌دلیل چهل‌فقره سرقت سیم و کابل برق و خسارت به شبکه خانگی علیه متهم این پرونده، شکایتی را در دستگاه قضایی مطرح کرده است.

رئیس پلیس مشهد گفت: متهم ابتدا منکر ارتکاب هرگونه جرمی بود، اما در رویارویی با ادله و مستندات پرونده، راهی جز بیان حقیقت نداشت، در بازجویی‌های صورت‌گرفته به ۹۸ فقره سرقت کابل‌های برق در محدوده شهرک شهید رجایی، باهنر، بولوار طبرسی، خیابان پنجتن، وحید، مفتح، ابوذر، صاحب‌الزمان (عج) و فروش اموال مسروقه به دو ضایعاتی تبعه خارجی در محدوده شهرک رجایی اعتراف کرد.

سرهنگ نگهبان بیان کرد: این متهم سابقه‌دار پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی در اختیار دادسرا قرار گرفت و با قرار متناسب قضایی راهی زندان شد. تحقیقات پلیس نیز برای شناسایی دو مال‌خر اموال مسروقه ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->